Lid worden bij Generaal Chassé II.

Ben je reeds eerder lid geweest van een schietvereniging, je hebt al een verlof en je hebt ook al een KNSA licentienummer, en je wilt (ook) bij Generaal Chassé lid worden dan gaat het als volgt:

Je vult het aanmeldformulier in en levert dit in bij de vereniging. Op basis hiervan ontvang je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek of Intakegesprek.
Omdat je al een verlof hebt mogen we aannemen dat je weet wat veiligheid op de baan inhoudt en hoe je daar mee omgaat. Dat zullen we altijd willen controleren.

Er wordt een afspraak met je gemaakt om, onder begeleiding van een bestuurslid en een trainer, te laten zien hoe je schiet en hoe je omgaat met veiligheid.
Is dat akkoord, dan kun je aspirant lid worden. Na 6 maanden zal, bij onbesproken gedrag, de ballotage commissie je voordragen voor lidmaatschap.

Blijf je ook lid van een andere schietvereniging dan moet je bepalen bij welke vereniging je KNSA afdracht betaald. Bij die vereniging ben je contributief sportschutter.