Opgericht op 8 januari 1937

Schietsportvereniging Generaal Chassé is opgericht op 8 januari 1937 en is hiermee een van de oudere schietsportverenigingen in Nederland. De verenging biedt sportschutters de gelegenheid om hun sport te beoefenen , zowel op recreatief- als op wedstrijdniveau. SV Generaal Chassé is inmiddels een KNSA gecertificeerde vereniging. Dit houdt in dat de vereniging voldoet aan de eisen zoals de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie deze heeft vastgesteld waarbij veiligheid en het positief uitdragen va n de schietsport belangrijke aspecten zijn.

SV Generaal Chassé beschikt over een eigen accommodatie. Deze bestaat uit een gezellige kantine met bar en de daarachterliggende 10 schietbanen die allen een maximale afstand hebben van 50 meter. Deze banen zijn voorzien van elektrisch transport voor de schietkaarten waardoor geschoten kan worden op 10, 12, 15, 25 en 50 meter. Op deze banen kunnen de verschillende disciplines worden geschoten.

In de uitzending van Undercover Nederland bleek dat een kleine minderheid van de schietsportverenigingen het niet zo nauw neemt met de regels.
SV Generaal Chassé doet dit wel, zoals ook bleek tijdens deze uitzending van Undercover Nederland. Wij hechten veel waarde aan veiligheid.
Hiertoe hebben wij een baanreglement dat wij strikt toepassen. Dat lijkt wat streng maar is er voor uw als onze veiligheid !!