Klein Kaliber Pistool

De wedstrijd klein kaliber pistool wordt verschoten op de int. Luchtpistoolschijf waarvan de “10” slechts een diameter heeft van 11.5 mm en de “1” een diameter heeft van 155.5 mm.
Het wedstrijdprogramma bestaat uit twee delen t.w.:
1- Voorbereiding en Proefschoten; Tijd 10 minuten
2- Wedstrijd van 40 schoten; Tijd 50 minuten.

De schijven worden gewoonlijk door de schutter gewisseld.
De schietafstand is 10 meter.

De discipline Klein kaliber Pistool wordt verschoten met pistool of revolver van het kaliber .22 (5,6 mm) en met een trekkerdruk van min. 1000 gr.
De te gebruiken wapens mogen niet zwaarder wegen dan 1400gr. incl. accessoires, loopgewicht en geplaatst leeg magazijn en passen in een kistje van 300x150x50mm.
Om alles ordentelijk en veilig te laten verlopen is er een baancommandant aanwezig die de navolgende commando’s zal geven.

Voorbereidingstijd incl. Proefschoten van 10 minuten: START.
Na 9.30 min.; NOG 30 Seconden
Na 10 minuten: STOP:
U mag uw wapen laden voor de wedstrijd. (d.w.z. patroonhouder vullen, plaatsen en doorladen) schutter mag proefaanslagen maken, tijdsduur 1 minuur.
Aanvang Wedstrijd: Tijd 50 minuten START.
10 minuten voor het einde van de wedstrijd: U heeft nog 10 minuten.
Einde wedstrijd: STOP — Veiligheidsvlag plaatsen

Het gebruik van schietpet en schietbril en baankijker is toegestaan.