Verenigingscompetitie 2023

Doelstelling van de interne competitie

-Het doel van deze competitie is het benadrukken van het sportieve karakter en het stimuleren van de sportbeleving bij de beoefening van de schietsport. Daarnaast is het een verplichting vanuit de KNSA.
-Uitzondering: Deze deelnameverplichting geldt niet voor aspiranten en voor nieuwe leden die in het lopende competitiejaar pas ná 1 Juli het volwaardig lidmaatschap van onze vereniging hebben verkregen. Zij kunnen echter wel deelnemen aan de competitie op vrijwillige basis.

Regels deelname
-U doet mee door minimaal 5 wedstrijden te schieten in dezelfde discipline.
-Van deze wedstrijden telt het gemiddelde mee voor de ranglijst.
-Er kan per deelnemer maximaal 20 wedstrijden per discipline worden geschoten.
-Er kan per discipline maar 1 wedstrijd per dag/datum worden geschoten.
-De laatste wedstrijd kan geschoten worden op 30 november 2023.
-De wedstrijden voldoen aan het KNSA/ISSF reglement.

U meld zich aan bij het schiet bureau.

U ontvangt dan de schijven. Deze zijn gemarkeerd met een wedstrijdstempel van SV Generaal Chassé, met het kenmerk van de gekozen discipline en de datum waarop U schiet.

De eerste schijf is voorzien van een zwarte driehoek linksboven, dit is de proefschijf. Op de tellende schijven zet u zelf uw verenigingsnummer, naam, soort wapen en de afstand (bv KKG 50) zodat deze later in geval van een dispuut te herleiden zijn. De munitie is uiteraard voor eigen rekening.

Kaarten inleveren
Direct na afloop van de wedstrijd levert U de schijven weer in op het schiet bureau. Deze moet u zelf tellen. De schijven worden bewaard tot na het einde van de competitie. Mocht er een twijfelachtig schot zijn dan wordt dit beoordeeld door de jury. Wanneer U aan Uw treffers peutert of bij andere manieren van misleiding wordt dit als 0 geteld.

• LET OP: Levert men de verkeerde kaart in ( bij een bepaalde dicipline ) of te veel schoten op de kaart, worden deze niet meegeteld.

Score/Ranking
De score of rankinglijst wordt zo snel mogelijk op het beeldscherm in de kantine getoond. Hierdoor kunt u zelf bepalen of u zich nog moet verbeteren om voor een 1ste 2de of 3de prijs in aanmerking te komen.

De prijsuitreiking
De prijzen worden op de ALGEMENE LEDEN VERGADERING 2024 uitgereikt.

De disciplines

Afstand           Wapen            Kaliber         Schoten                       Houding

KKP10            10 meter         Pistool             Klein                        Staand
KKP25            25 meter         Pistool             Klein                        Staand
GKP25            25 meter         Pistool             Groot                      Staand
KKG12            12 meter         Geweer           Klein                        Liggend
KKG50            50 meter         Geweer           Klein                        Liggend
GKG50           50 meter         Geweer           Groot                       Liggend

Voor de discipline KKG12 wordt de schijf gebruikt met daarop 5 rozetten.
U lost per rozet 2 schoten in totaal 10 per kaart.
*aantal proef schoten is onbeperkt
**aantal proefschoten is onbeperkt

NB    Er wordt geschoten zonder optische richt of andere hulp middelen!

De resultaten worden gepubliceerd op de TV en spoedig na 30 november worden de uitslagen via de website bekend gemaakt